Thuis

9 juli 2017 - Baarn, Nederland

Ik weet dat ik nu wel een erg grote sprong maak! Helaas was het de laatste dagen van onze vakantie niet makkelijk om even rustig te internetten en daarnaast hadden we het ook gewoon druk met vakantie vieren;-). We hebben mooie dagen in het Krugerpark doorgebracht. Fijn om even weer wat langer op een zelfde plek te blijven zodat de rust weer een beetje terugkomt. Na het Kruger zijn we richting Tshepo Ya bana gereden waar we de laatste vier dagen van onze vakantie zullen doorbrengen. Het waren fijne dagen! Arthur had zijn draai snel gevonden met de kinderen en de met de zonen van Christine. Ik kon nu nog even nagenieten van de de kinderen en de mama's. We hebben met de drie oudste kinderen een gamedrive gemaakt in onze auto. Ze waren zo enthousiast! Maar soms ook bang dat we te ver van huis zouden gaan, of dat we het water in zouden rijden. Maar ja, als je dan weer een wildebeast ziet is het leed snel vergeten! Was erg leuk om te doen en   in Johannesburg en het was een erg leuke en gezellige dag. Mocht je ooit in Johannesburg komen ga dan eens eten bij Patapata (ja van die song) Een aanrader!

na een goede vlucht zijn we afgelopen woensdag weer geland in Nederland. Het duurt wel even voordat ik er weer helemaal ben, maar dat gaat vanzelf weer goed komen.

De tijd die ik heb doorgebracht in ZA is een waardevolle tijd voor mij geweest. Even de focus op iets anders hebben; geen wereldnieuws; geen onbenullige zaken waar je ;je druk over (moet) maken etc. Geen werkgever die je eindeloos in de wachtkamer zet. Herontdekken wat nu echt belangrijk en waardevol is. En vooral bevestigd zien dat we het zo verdraaid goed hebben!

Bedankt voor het meelezen en de reacties. kan jullie verzekeren dat het erg leuk is om reacties te krijgen. Minder leuk is als je dan niet in staat bent om ze helemaal te lezen of erop te reageren als het internet weer eens kuren had.

Morgen weer aan het werk

1. Johan:
    9 juli 2017
    Ascha, jij bedankt dat we mee mochten reizen en ietjes "mee konden maken" wat jou zoal bezig hield. We gaan elkaar binnenkort spreken. Enneh........... werk ze morgen.......!!!!!
  2. Gert en Anneke:
    10 juli 2017
    Nogmaals bedankt voor het meereizen met jou in ons "grote" Land. We hebben weer het nodige van jou geleerd. Het eten bij patapata zal er niet in zitten want Jo.burg trekt ons helemaal niet dus daar gaan we met grote bogen omheen, haha.
    Veel sterkte met opstarten op het werk maar met zulke mooie herinneringen zal ook dat zeker weer gaan lukken. We zeggen gewoon tot ziens want je komt vast nog wel eens onze kant op. Alleen of met Arthur. WELKOM dat weet je. Liefs en 'n drukkie. Mooi Loop! Tot gauw maar weer per mail.
  3. Marianne Sprey:
    10 juli 2017
    Fijn dat jullie samen ook een goede tijd hebben gehad. Succes met "landen". Het zal wel even duren, maar je hebt dan ook wel een heel bijzondere tijd achter de rug.
  4. Jenny:
    10 juli 2017
    Hè Ascha nogmaals bedankt dat ik met je mee mocht reizen. Leuk om je bijzondere ervaringen te lezen. En idd herkenbaar: op reis besef je je vaak dat wij t hier in nederland best goed hebben, maar tegelijkertijd dat wij ons hier in nederland, al dan niet terecht, zo druk kunnen maken over van alles en nog wat.
    Maar, en dat heb ik al eerder gezegd, respect voor je! Je hebt een droom waar gemaakt en bent dus gelukkig niet zoals zovelen die later zeggen: "had ik maar...."
    Sterkte met het opstarten "in de grote boze wereld" en ik hoop snel in het eggie nog meer verhalen van je te horen!
  5. Ascha:
    10 juli 2017
    Dank voor jullie reacties. De eerste werkdag zit erop en het zal vast wel weer gaan wennen allemaal. Ik heb absoluut geen spijt van mijn besluit om 3 maanden naar ZA te gaan en te werken op TYB. Dat was inderdaad één van de beste beslissingen die ik ooit heb genomen.
  6. Maria:
    11 juli 2017
    Fijn dat we mochten meegenieten van je belevenissen daar. Je verhalen maken dat ik weer evn stilsta bij wat we hier allemaal hebben en wat we voor onze (klein)kinderen kunnen doen. Het lijkt zo vanzelfsprekend...
    We gaan elkaar gauw weer zien!
  7. Ascha:
    11 juli 2017
    Hoi Maria, Lijkt me leuk om elkaar binnenkort weer eens te spreken! Mail je wel als ik een beetje op de rit ben. Mijn dienstrooster heb ik iig al dus ik weet waar mijn mogelijkheden liggen voor een afspraak :-))
  8. Wijbranda Holterman:
    12 juli 2017
    Ascha, bedankt voor je mooie verhalen. En succes met weer wennen in Nederland!