Eindelijk vakantie!

22 juni 2017 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

het afscheid van TYB, en met name van de kinderen was op zich redelijk makkelijk. Een paar lastige momenten maar omdat we eind het eind van de vakantie nog even terugkomen is het wat makkelijker allemaal. Zondagochtend heeft Chris me weggebracht naar Hatfield/Pretoria. De Twee oudste jongetjes gingen mee om het verdriet wat te verzachten. Even auntie uitzwaaien en dan lekker naar de McD. Helaas miste ik de trein net en dat het grote gevolgen. Vlak voor Centurion kregen we pech en daardoor een half uur vertraging. We konden vervolgens de trein niet uit vanwege een stroomstoring. Toen er weer stroom was rende iedereen gelijk naar buiten. We werden van perron naar perron gestuurd. Dat gaat lekker met twee koffers... Uiteindelijk is alles goedgekomen en kwam ik ruim anderhalf uur later dan afgesproken op het vliegveld aan. Toen nog even Arthur zoeken, en gelukkig gevonden, en vervolgens de auto ophalen voor onze vakantie. We zijn richting het zuid-westen gereden en hebben overnacht in Piet Retief. Ik heb de hele weg gereden want Arthur was toch wat moe van de reis. Na een goede nachtrust weer in de auto gestapt en door Zululand gereden naar Hluhluwe. Een mooie rit en we hebben genoten van de unieke vergezichten. Hier zijn we de vorige keer ook geweest en toen hebben we onszelf beloofd nog een keer terug te gaan. Dat is dus gelukt!

inmiddels zit ons verblijf in Hluhluwe er al bijna op. De afgelopen dagen zijn we in verschillende gameparken geweest, hebben aan het strand gelegen en heerlijk uitgerust. In de gameparken lekker rondgereden, gewandeld als het kon en met een bekertje koffie in de hand genoten van de natuur. Veel dieren gezien in een prachtige omgeving. Nu zijn we klaar voor de rest van de reis. Morgen gaan we naar Swaziland, ook bekend van een vorige reis en we verheugen ons er nu al op.

Dank voor alle reacties, erg leuk om te lezen en om te merken dat jullie het echt lezen:-))) .

Groetjes,

1. Jenny:
    22 juni 2017
    Wat een hectische start van een welverdiende vakantie, maar ach genietend van prachtige uitzichten ben je de stress natuurlijk ook weer heel snel vergeten. Geniet van jullie vakantie en maak me jaloers met een paar mooie foto's! Big hug
  2. Vera:
    22 juni 2017
    Hoi Ascha,
    Het was erg leuk om met jouw "avontuur" mee te leven.
    Je hebt heel wat mee gemaakt. Je kunt trots op jezelf zijn.
    Nu lekker genieten van jullie vakantie samen,
    maar zo te lezen lukt dat al heel goed, fijn!
    Veel plezier en een dikke knuffel vanuit het zonnige Portugal (Algarve).

Liefs Vera
  3. Johan:
    23 juni 2017
    Dank dat we mee konden reizen en deels van je ervaringen konden genieten. Een welverdiende vakantie gaat nu volgen. Heel veel plezier saampjes en geniet (van elkaar). Groetjes en we spreken elkaar spoedig.
  4. Gert en Anneke:
    23 juni 2017
    Jeetje alweer zoveel dagen voorbij van jullie vakantie. De hectiek bij het vertrek komt ons niet zo onbekend voor maar niet gezellig om zo te beginnen. En die 2e koffer, ha ha, was nu wat onhandig maar wel nodig! En de "klap" van het afscheid nemen heb je gewoon nog even uitgesteld!!! Heldin dat je bent. We spreken je nog wel. Alle gekheid!! voorbij en natuurlijk heerlijk genieten van deze vakantie. Hopelijk is Swasiland weer groener dan in augustus '16. We hopen dat jullie de koude nachten doorstaan want dat zal tegenvallen. Voor nu liefs en 'n drukkie van ons allebei. Dag, we hebben van je genoten hoor, lieve Ascha.
  5. Alja:
    25 juni 2017
    Hoi, geniet van jullie vakantie samen, wij zijn net weer thuis. Heel stoer van jou Ans, alleen met trein, en dan nog vertraging, en alles komt toch weer goed. Groetjes xx