Oude bekenden en nieuwe gezichten

2 mei 2018 - Hammanskraal, Zuid-Afrika

Gisterochtend aangekomen in Johannesburg. Goede vlucht gehad met een tussenstop in Parijs. Beetje geslapen onderweg en wat gelezen en muziek geluisterd. Vanuit Johannesburg de Gautrain naar Hatfield genomen. Christine haalde me daar oo. Tot mijn grote verrassing zaten de 2 oudste jongetjes ook in de auto. Ze waren er ook bij toen ik vorig jaar naar het station werd gebracht. Dat was een gezellig weerzien! Aangekomen op Tshepo was het groot feest om de mama's weer te zien. En de andere kinderen: wat zijn ze gegroeid! Wat baby was en aan de fles zat toen ik wegging loopt nu rond en babbelt al aardig. De andere vrijwilligster is Elize, afkomstig uit Engeland. Een leuke meid. Deze week is het niet erg druk omdat er een echtpaar met 2 tienermeiden een paar dagen op bezoek zijn. Zij helpen ook mee met de kinderen en doen allerlei klussen.
Afgelopen nacht geslapen als een roosje en het klokje rond. Toen ik hier gisteren aankwam voelde het meteen erg vertrouwd. Ik geniet weer van de stilte en de mooie natuur. En natuurlijk van de kinderen. Vandaag mijn gewone dienst gedraaid en het ging als vanouds. Wel even uitvinden wie nu waar slaapt en wie welke maat luier heeft.
Hoorde dat er de laatste tijd regelmatig leeuwen zijn gezien rondom het terrein maar vandaag niets gezien. Wel zebra, kudu en impala en op het grasveld voor het huisje wandelden ineens een schildpad voorbij. Alle kinderen kwamen even kijjen en sommigen durfden hem of haar wel even te aaien. Zo de dag is weer om en jullie zijn weer op de hoogte.

1. Johan:
    3 mei 2018
    Fijn dat het weerzien weer erg prettig was. Je gaat er toch heen met een gevoel “hoe zou het daar nu zijn”. Dan is het fijn dat je je direct thuis voelt. Daar help een goede reis uiteraard ook erg aan bij.
    Mooi dat het begin goed aanvoelt. Nu lekker verder genieten van al dat moois.
    Succes.
    Johan
  2. Andries:
    3 mei 2018
    Zuid-Afrika en Tsepho blijven trekken! Begrijpelijk wat mij betreft. Ook nog een mooie reis naar het " lege" Botswana tegoed. Genieten dus. Doe Chris, de jongens en de staf de groeten van ons. Veel plezier de komende tijd. Vrgr andries
  3. Gert en Anneke:
    3 mei 2018
    Goeiemorgen. Wat heerlijk om te lezen dat je zo ontvangen bent en je weer geniet daar.
    Vooral het wild ook zo dichtbij daar. Geniet het baie, time flies you know.
  4. Alja:
    3 mei 2018
    Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen, veel liefs en knuffel van ons, mam en Alja😘
  5. Ascha:
    3 mei 2018
    Andries: de groeten ga ik overbrengen !
    En ja, Johan, Anneke en Gert: ik ga vooral veel genieten van alles.
    Alja: mama heb ik inmiddels gebeld😊