Een goed begin van de dag.

24 oktober 2016 - Kubu Island, Botswana

Vanochtend om 06.00 uur gaan douchen. Ik schrik af en toe van de dieren die voor miijn voeten wegschieten. Moet er nog even aan wennen. Terug bij de auto heeft Arthur het tafeltje gedekt en staat het water al op het vuur. Ik ben onder de indruk!!

Tijdens het ontbijt worden we omringt door eekhoorntjes en diverse vogels. Die zijn vast gewend aan kampeerders. Momenteel is het laagseizoen dus veel mensen komen we nog niet tegen.. Voor het vertrek maken we nog een gamedrive en we zien prachtige dieren! Struisvogels met jongen, neushoorns, jakhals etc. Tot mijn grote vreugde komen we ook de Kori Bustard tegen. Een indrukwekkende (loop-)vogel van ruim 1.20 mtr. hoog.

Dan op weg naar Kubu Island. Eerst naar Lethalakane om af te tanken en wat inkopen te doen. We kopen een olielampje en olie. De bijgeleverde zaklampen zijn handig maar geven wel erg fel licht. Niets romantisch aan. De kaarsen die we hier hebben gekocht zijn van zeer slechte kwaliteit. De temperatuur is overdag zo'n 35 gr.C.

Dan eindelijk rijden we over de zoutpannen. We hebben dit al eens eerder gedaan en we vonden het indrukwekkend. Zo mooi! Er staan hier geen richtingaanwijzers en je moet het spoor volgen. Nu rijden er ook wel eens mensen een andere richting op en ja, zo volg je dan het verkeerde spoor. Uiteindelijk komen we weer goed uit en rijden we weer richting Kubu Island. |De eerste boom die je ziet op Kubu Island is een enorme Baobab. We melden ons aan bij de rangers en zoeken ene plek. Het wordt even doorwerken en snel eten want er is weer onweer op komst! Voor het land , de dieren en de mensen is regen erg nodig. Het is allemaal veel te droog hier. De wind gaat flink tekeer 's nachts. We zitten hier gewoon op een klein eilandje midden in de grote zoutzee die ons aan alle kanten omringt. Geen bomen of bebouwing dus de wind heeft vrij spel. Dachten we al behoorlijk wind te hebben meegemaakt, dit is erg heftig en we vragen ons af of ons tentje het blijft houden. Toch vallen we in slaap en liggen de volgende ochtend nog steeds op dezelfde plek!