Hyena en leeuwen

2 november 2016 - Ihaha Camp, Botswana

Voordat we vandaag vertrekken gaan we eerst langs de Pump Pan. Was ik vergeten te vertellen dat we gisteren vlakbij bosbrand hadden. Het was ontstaan door blikseminslag en ik moet zeggen dat het wel een spannend gezicht was zeker in het donker. We hoorden van de houtverkopers dat het onder controle was en dat het leger ook ingeschakeld zou zijn. Later zagen we het ook minder worden. We hebben er wel goed om geslapen.

Maar goed, we rijden naar de Pump Pan en zien daar gewoon een enorme hyena lopen.En zo te zien had hij zijn buik vol. Met olifantenjong? Dit was voor ons de eerste keer dat we een volwassen hyena in het wild zien. Geweldig, wat een beest!

Dan gaan we aan de reis naar Ihaha camp in Chobe beginnen. Een zware lange reis. Zand, zand en nog eens zand en dat in een rechte lijn van zeker 79 km. Wat kun je dan blij zijn met een stukje asfalt aan het eind! Er staat daar ook een souvenirwinkel maar wat meer belangrijk is: een wc en je kunt er koude drankjes kopen! Lekker!! We nemen ook maar een flesje Amarulla mee voor vanavond. We vervolgen de weg en kijken links Namibië in. Daar is het prachtig groen door de Chobe rivier. Er lopen heel veel koeien. De ingang van het park is goed verstopt op de kruising. Moet je even een rare bocht maken en dan komt alles weer goed. ik schrijf me voor de zoveelste keer in en heb mijn paspoort en leesbril (ja, ik ook) niet bij de hand. Nou dan krabbel ik er wel wat in. We volgen de aanwijzingen van de vriendelijke mevrouw en komen op de weg langs de rivier. Mooi om steeds meer wild te zien. Dan naar Ihaha camp. We vinden onze campsite en besluiten nog een gamedrive langs de rivier te doen. We rijden een mooi eind en zien o.a. een enorme kudde buffels. Op de terugweg: Leeuwen! We brengen de uren die volgen door met het bekijken van deze troep die bestaat uit 7 volwassen leeuwen en 3 welpjes. Wat een geweldig mooi gezicht!

In het camp aangekomen pakken we onze stoelen en de Amarulla met 2 glazen en gaan in de rivieroever zitten om van de zonsondergang te genieten. Hij is prachtig!

In ons camp zitten de bomen vol met apen. We hebben er geen last van. We slapen lekker die nacht maar het waait enorm.