Ihaha , Chobe Nat. Park Botswana

16 mei 2018 - Ihaha Camp, Botswana

Vandaag kunnen we rustig aan doen want we gaan weer terug het park in. Komende nacht zullen we overnachten in Ihaha Camp. Erg gewilde campsite omdat er niet veel andere keus is. De campsite ligt aan de Chobe rivier.

In tegenstelling tot gisteren zien we niet veel groot wild. Althans, niet in de hoeveelheden die we gisteren zagen. Giraffen zijn er wel volop en een enkele olifant. In het water zien we wat (kleine) krokodillen. We spotten natuurlijk wel de nodige vogels en verder vermaken we ons best. Rond 17.00 uur zijn we weer op de campsite en gaan we ons voorbereiden op het eten en de avond. We genieten van de prachtige zonsondergang. Altijd weer een succes hier bij de rivier.

's Avonds valt het ons op dat op een kampeerplek naast ons erg veel licht te zien is. behelpen wij ons met een olielamp en eventueel nog een zaklamp of de binnenverlichting van de auto, onze buren hebben een heel arsenaal aan lampen en verstralers opgesteld. Ook lijkt het dat ze een generator aan hebben. Helemaal begrijpen doen we het niet.

Op zeker moment horen we vlak bij leeuwen brullen. En vlakbij is echt vlakbij. Wij besluiten om het maar een verdieping hoger te zoeken. Onze buren denken dat nog meer licht veiliger is....Enfin, om 23.00 uur roept Arthur onze buren toe dat ze het licht maar eens uit moeten doen. Ze schijnen nu ook steeds over onze campsite en over onze tent. Erg vervelend!.

De volgende ochtend zitten we aan ons ontbijt, zo rond 07.00 uur. Komen er werklui van de camping langs. Of we de leeuwen nog hadden gezien? Eh, nee...Nou, hij had ze wel gezien. Daar, vlak naast onze auto, bij de oever van de rivier. Zie je wel, hier zijn de sporen. Er lagen vanochtend zo rond 05.00 uur drie leeuwen te drinken. Wat hadden we dit graag gezien! Nou ja, toch leuk dat we ze op bezoek hebben gehad.

De buren kwamen met twee man sterk nog even verhaal halen: hoe we 'so rude' konden zijn om naar hen te schreeuwen. Hadden we toch wel even naar hen toe kunnen lopen. Op onze vraag hoe dan met die leeuwen, hadden ze geen antwoord. En de overmaat aan verlichting en de generator? Ja, dat moesten ze toch zelf weten....ze moesten toch nog douchen.....OK dit ging onze pet te boven:-))