Op de koffie en de grens over.

23 oktober 2016 - Khama Rhino Sanctuary, Botswana

Voor we vertrekken moeten we nog even langs bij Deon,  de eigenaar van dit landgoed. We hebben hout van hem gekocht en moeten dit nog betalen. Hij nodigde ons bij aankomst uit om bij vertrek even langs te komen voor een bakje koffie. We wisten gelijk dat dit een uurtje zou gaan kosten, maar dat was het wel waard! Een lekker bakje met levensverhaal en wetenswaardigheden. We gaan blij verder met onze reis.

We zetten onze reis voort en rijden een mooie, kortere route (dank Deon en de reisbeschrijving) en zijn redelijk op tijd bij de grensovergang Martin's Drift. Het is druk!! We moeten lang wachten en het zijn niet de hartelijkste en vriendelijkste mensen waar we onze stempels van moeten krijgen.

Eindelijk rijden we dan Botswana in. De gemiddelde snelheid ligt hier een stuk lager. Mensen rijden hier erg langzaam. Nu lopen hier vaak en veel dieren op de weg, maar om nu met 40 km per uur door Botswana te sukkelen....Dan hadden we toch meer vakantie moeten plannen ;-))

Inmiddels is het gaan regenen en onweren. Nu gaan de koeien de straat op want het is natuurlijk erg leuk en lekker om het water uit de plassen te drinken. Het geeft wat vertraging en opstoppingen.

We rijden door Serowe en gaan hier tanken en geld opnemen. Tevens gooien we de koelkast vol.

In het Khama Rhino Sanctuary aangekomen zoeken we onze plek op en gaan dan nog een gamedrive maken. We zien geen Rhino, maar wel Tsetsebe, zebra, impala, waterbuck, greater Kudu, struisvogel etc. Genoeg om van te genieten. We eten in het restaurant en hopen dat het droog blijft vanavond want we moeten onze tent nog opzetten. Het blijft niet droog en in onze regenjassen zitten we onder de tent naar ons kampvuurtje te kijken. Ach, ook wel weer lollig...