Wilde nacht.

10 mei 2018 - Hammanskraal, Zuid-Afrika

Afgelopen nacht maar weinig geslapen. Gisteravond hoorde ik de impala's al flink burlen. Normaal gesproken vind ik dat wel een fijn Afrikaans natuurgeluid, maar nu werd het even anders.
Meneer impala had besloten om de nacht met zijn harem vlak naast de cottage door te brengen. Het burlen was eeg goed te horen en ik kon er niet van in slaap vallen. Was het even stil en dommelde ik net weg en dan begon het weer. Enfin, uiteindelijk val je rich in slaap. De volfende ochtend zag ik ze vanuit het badkamerraam. Toen ik een half uurtje later buiten zat te ontbijten ( het burlen ging nog door) besprong meneer ineens één van zijn dames terwijl ik van mijn yoghurt zat te genieten. Fijn dan😉
Vlaj voordat ik naar het hoifdgebouw liep renden er in volle vaart zo'n 20 wildebeast langs! Zelfs papa Lucky stond met open mond te kijken! En hij is best wat gewend oo het gebied van wilde dieren.
Toen ik binnenkwam zei mama Elsa:"did you sleep tonight? Did you hear the Impalas?" Geen aanstellerij van mij dus.
Vanochtend met de andere vrijwilligster en baby T. Naar Pretoria gereden voor zijn therapie.
Reis ging goed alleen de kleine man had er geen zin in. Hartstochtelijk huilen van de eerste tot de laatste minuut. Erg jammer en zo sneu! Gelukkig wel weer veel tips meegekregen hoe met hem om te gaan en wat we kunnen doen om te zorgen dat zijn spierspanning hoger wordt en hij zich meer bewust gaat worden van zijn eigen lichaam. Her zal nog lang duren maar het komt vast helemaal goed met hem.
Arthur is inmiddels onderweg naar hier en zal morgen in de loop van de ochtend hier arriveren.
Zal jullie niet verbazen maar de dieren van de dag zijn Impal's en Wildebeast. Zag ook nog struisvogels en zebra's.

1. Marjolein:
    11 mei 2018
    Tijd voor een braai dus? Vast goed te eten, die Impala's : )
  2. Johan:
    11 mei 2018
    Lijkt mij best wel leuk, een nachtje impala’s. Benieuwd wie het gaat winnen........ de impala’s vertrekken door mijn gesnurk OF ik snurk niet door de impala’s...... Zou de gok wel aandurven.
    Lijkt mij in in iedergeval beter dan die luidruchtige zeemeeuwen hier in Zeeland !!
    Veel plezier verder en zeker straks met Arthur.
  3. Gert en Anneke:
    11 mei 2018
    Wat 'n heerlijk land toch dat ZA. En om even te antwoorden op het eten van Impala's.
    Het vlees, steaks, zijn heerlijk en wij eten ze regelmatig in de wildtijd. Nu dus.
    Ascha wat zal het verschil straks groot zijn in het "stille" Botswana maar weet je alles
    heeft zijn charme, zelfs paren onder het yoghurt eten.....wie kan dat nu zeggen in NL?
    Wij gaan er even tussenuit voor onze paspoorten maar haken weer aan als we terug zijn en dan hebben jij en Arthur vast alweer heel wat beleefd, met eigen Penthouse op de auto de wildernis in!!!! Heel veel plezier en 'n drukkie voor jullie.
  4. Gert en Anneke:
    11 mei 2018
    Even checken want ik had 'n lange reaktie geplaatst maar niet terug te vinden.
    Ik bedoelde natuurlijk Parende Impala's onder het yogurt eten!!!
  5. Gert en Anneke:
    11 mei 2018
    Gelukkig toch geplaatst dus nu is de aanvulling begrijpelijk. Sorry met m'n hoofd al in Kaapstad denk ik. Bye!!
  6. Ascha:
    11 mei 2018
    Ja Johan, volgens mij zullen de impala's door jouw gesnurk wel van de leg raken.
    Impala is dus goed te eten Marjolein😁
    Fijne dagen in Kaapstad Gert en Anneke!
  7. Alja:
    11 mei 2018
    Hoi, Zus, las de kop, wilde nacht, zei al tegen mam, Arthur is er al, ha ha grapje😜 Heb je verhaal ff voorgelezen, vind ze allemaal erg interessant, Arthur was dinsdagavond bij haar, vond ze erg gezellig. Groetjes van ons en fijne tijd samen 😘
  8. Jessica:
    13 mei 2018
    Hoi mam, leuk verhaal. : )
    Ik wil je een hele fijne Moederdag wensen!X
  9. Ascha:
    13 mei 2018
    Dank je wel Jessica! Gaat vast een fijne dag worden. Jij ook een fijne moederdag😚