Water crossing

20 mei 2018 - Third Bridge Camp, Botswana

Vandaag hoeven we niet ver te rijden naar Third Bridge. Wij besluiten dan ook heel eigenwijs om onze eigen route op de kaart te gaan zoeken. Mogelijkheden zat toch?

We gaan gamedriven en hopen zo bij third Bridge te komen. We komen op de meest mooie plekken en zien veel wild van allerlei kaliber. Het is zo rustig hier en we genieten volop.We komen wel wat water tegen waar we doorheen moeten met de auto. Arthur loopt dan door het water om te checken of het niet te diep is en of de bodem niet te modderig is. Dat kan Arthur heel goed. Ik ben daar niet zo goed in want ik loop gelijk vast in de modder. Arthur heeft ook een meetmethode uitgevonden. Blijven zijn kroonjuwelen droog dan kan het wel. Als hij nattigheid voelt of als zijn voeten vast blijven zitten dan gaat het niet door en moeten we een andere plek vinden om over te steken.

Helaas is ons geluk op zeker moment op en komen we niet verder. Iedere crossing is te diep. Gelukkig hebben we geen grote afstanden afgelegd en we besluiten de route te nemen die was beschreven. Dus even weer terug en dan gaat alles gesmeerd.

Om bij Third Bridge te komen moet je ook First Bridge and Second Bridge over. En ja, er is ook een Fourth Bridge. Deze bruggen zijn allemaal gemaakt van ronde palen of boomstammen.

Vlak voor Third Bridge campsite moet je dus de brug over en gelijk daarna door het water. Dit hoef je niet voor te lopen want daar rijden iedere dag auto's door. Als het water te diep is wordt dat op tijd aangegeven en neem je een andere route naar de campsite.

Bij Third Bridge aangekomen bleek onze plek al ingenomen te zijn door andere mensen. De beheerder ging even kijken wat die mensen van plan waren en hun plan was om bij ons op de campsite te gaan staan. Een mevrouw uit Nw Zealand liep lachend en erg enthousiast op mij af. We kenden elkaar want we hadden toch naar elkaar gezwaaid op de vorige campsite? En nu hadden zij een foutje gemaakt door een dag eerder hier te zijn dan gepland en nu hadden ze dus geen plek en of ze dan bij ons mochten staan.......pfffff

Even overleggen met mijn man...lopen we richting onze plek zie ik niet 1 maar 2 auto's staan. Dus niet 2 extra personen maar minimaal 4! Dan ben je te gast op je eigen gereserveerde plek. Nee, mevrouw dit gaan we niet doen. Ik had bijna naar ze gezwaaid toen ze vertrokken van 'onze' plek. We kennen elkaar toch?????

Op deze plek is het even zoeken naar een veilige plek om je auto met tent neer te zetten. Er staan veel Sausagetrees. Hier hangen vruchten in die wel ruim een kilo zwaar worden en als je die op je hoofd, tent of auto krijgt ben je niet gelukkig. We horen er regelmatig één met een klap op de grond vallen.

Op deze campsite lopen ook olifanten en hyena's rond. Als de auto 's avonds een beetje staat te schudden als we in bed liggen, begin ik een beetje aan mezelf te twijfelen. Maar na drie keer weet ik zeker dat er 'iets' is. Arthur kan het niet zijn want die ligt rustig te slapen. De volgende ochtend zien we de pootafdrukken van een 'kleine' olifant vlak naast de auto. Die had zeker jeuk...

A

1. Vera:
    23 juni 2018
    Wat een heerlijke verhalen allemaal.
    Net zelf terug van een stedentrip, dus nu even jullie avonturen achter elkaar aan het gelezen.
    Wat mooi beschreven, mooie foto’s erbij.

Dank je wel voor het mee mogen genieten.

Liefs Vera