Volop genieten van de natuur!

28 juni 2017 - Letaba, Zuid-Afrika

Vandaag heel vroeg opgestaan en voor zonsopkomst al in het Kruger aan het rondrijden. Dat was gisteren ook de bedoeling maar toen versliepen we ons een beetje. Evengoed zagen we erg veel dieren! Gisteren voor het eerst een honeybadger gespot en ook bijzonder een nest van een sadlebilled stork met 2 jongen in het nest. Verder de nodige kudu's impala's, olifanten en 2 hyena's. Ook giraffen en buffels kruisden ons pad. We genieten erg van deze ontmoetingen. Lekker kijken bij de hippo's in de rivier onder het genot van een bakje koffie vinden we ook niet verkeerd. Vanochtend zijn we eerst naar een birdhide gereden en daar volop krokodillen , nijlpaarden en vogels gezien. In de birdhide hebben we even ontbeten. Was nog wat frisjes vanochtend maar in de loop van de dag werd het toch nog 30 graden. Hier in de buurt zijn veel olifanten en soms zien we hele families , bestaand uit alle leeftijden. Van oud tot piepjong. Da's natuurlijk vertederend dat jonge spul. Prachtige vogels gespot. Ik zal jullie niet vermoeien met de namen want dat zegt je waarschijnlijk niet zoveel. Morgen gaan we naar een anderen overnachtingsplek en zaterdag zijn we weer bij Tshepo Ya Bana. Vanmiddag kreeg ik een berichtje dat er een nieuw baby'tje is gekomen van net 4 weken oud. Triest dat het gebeurt maar fijn dat er een veilige plek voor deze kinderen is.

We overnachten voornamelijk in safaritenten en dat bevalt ons goed. Toch nog een beetje kamperen! Nu gauw deze tekst uploaden want mijn batterij is bijna leeg. Groetjes van ons aan jullie allen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jenny:
    28 juni 2017
    Wat zullen jullie genieten, heerlijk! !
  2. Johan:
    28 juni 2017
    Goed te lezen dat jullie zo genieten.
    Alleen jammer dat de namen van de prachtige vogels die jullie spotten, niet genoemd worden......!!
  3. Maria:
    28 juni 2017
    Johan, heb jij er verstand van dan ?
    Wat een indrukken doen jullie op! Fijn om zo te genieten.
  4. Johan:
    28 juni 2017
    Echt wel hoor Maria. Ik heb de Vogelwet nog goed in het koppie zitten.......... Vink, Putter, Sijs, Kneu, Groenling, Geelgors (schijt)lijster en Merel
  5. Gert en Anneke:
    29 juni 2017
    Hi you 2 daar boven in ZA. Wij kennen behoorlijk veel vogels maar we zullen het altijd verliezen van jullie. Dus we geloven alles wat je schrijft, oke? Jullie hebben wel moed om in safaritenten te overnachten met deze kou.bbbrrrrrr. Ja op de dag heerlijk daar niet van.
    Nog maar even doorgaan met dat genieten en sterkte met het "echte" afscheid nemen daar bij de kids en alle anderen. Mooi loop en'n drukkie.
  6. Vera:
    29 juni 2017
    Wat heerlijk om zo samen te genieten!
    Leuk om te lezen, mooie foto's weer.

Pittig inderdaad weer van zo'n kleine baby, maar gelukkig wordt het nu goed verzorgd.
    Petje af voor de verzorgers (vast en vrijwillig)!

Blijf lekker genieten van al dat moois en van elkaar.
    Het is leuk dat je zo beeldend schrijft, meegenieten elke keer Liefs Vera
  7. Pauline:
    1 juli 2017
    Wat klinkt dat allemaal super zeg!! En wat hebben jullie al veel wild gezien..top. Ik zit met gezonde jaloezie mee te genieten. :)
    Geniet nog van de laatste dagen!!
    Grts