Laatste dag.

6 november 2016 - Kempton Park, Zuid-Afrika

We staan dus zeer vroeg op en pikken nog een paar mensen op. We zien al vrij snel een zwarte neushoorn. Onze eerste! Voor ons kan de drive al niet meer mislukken. Dat is maar goed ook want hoewel de omgeving mooi is, zien we helaas niet veel dieren. Wel veel sporen. Zelfs over onze bandensporen heen lopen de leeuwensporen en het spoor van een grote slang. We hebben ze gewoon op minuten gemist! Nou weten we in ieder geval dat ze er wel zitten. gelukkig krijgen we nog olifant, zebra, kudu, sable, wildebeast, buffel  etc. in beeld. Ook wel fijn hoor! We genieten van de omgeving die werkelijk indrukwekkend is. Prachtige bergen en vergezichten. Als we terug zijn gaan we ontbijten en ruimen zoveel mogelijk op. Vandaag gaan we terug naar Johannesburg en vanmiddag wordt de auto opogehaald..

De reis loopt voorspoedig en we zijn mooi op tijd in J'burg. Wel even zoeken naar het hotel, maar uiteindelijk gevonden. Het is een waar paradijsje met een mooie ruime kamer en badkamer, zwembad en ruim restaurant met bar. We ruimen eerst de auto leeg en gooien weg wat er weg kan. Dan lekker even zwemmen. Heerlijk!

Voor we het weten wordt onze auto opgehaald. Dag Penthouse!!!  Toch met een beetje weemoed afscheid nemen van 'onze' auto. Hij heeft fantastisch gereden en we zijn er erg enthousiast over.

Onze reis is goed bevallen en we hebben al ideeën over de volgende reis ;-))

Morgen hebben we nog een hele dag voor we terugvliegen naar Nederland. We gaan 's ochtends naar Hammanskraal, om een bezoekje te brengen aan het kinderopvang tehuis waar Ascha volgend jaar 3 maanden gaat werken.