Nog een weekje te gaan...

30 maart 2017 - Baarn, Nederland

De weken vliegen voorbij en volgende week donderdag zit ik al boven Johannesburg in het vliegtuig, klaar om te landen!

Veel mensen hebben een donatie gegeven voor Tshepo Ya Bana en daar ben ik enorm blij mee. Zij denk ik ook ;-) Het totaal bedrag is nog niet bekend omdat er nog steeds giften binnenkomen maar mijn streefbedrag van 1000 euro is in zicht. Hartelijk dank allemaal! Mocht je nog een gift willen geven, laat je dan door niets weerhouden!

Vandaag was mijn laatste werkdag en ik heb dus nog een kleine week van voorbereiding voor me liggen. De verzekering is geregeld, paspoort en inentingen nog even gecheckt op houdbaarheid en alle adressen en telefoonnummers bijgewerkt. Als je mij wilt blijven volgen de komende maanden dan is het handig als je de uitnodigingsmail van Reislogger.nl even beantwoord. Je blijft dan automatisch op de hoogte. Voor deze keer zal ik nog eenmaal alle namen/mailadressen van diegenen die dit nog niet hebben gedaan maar wel hebben aangegeven op de hoogte te willen blijven opnieuw toegevoegd.

Voor diegenen die op de hoogte waren van de ziekte van mijn beste vriendin: zij is vorige week overleden. Triest en verdrietig,  maar dit is de realiteit waarmee ik nu deze reis ga maken. De plannen die we samen hadden en de reis die we aansluitend op mijn verblijf in TYB zouden gaan maken hebben we in januari moeten annuleren. Het zat er niet meer in dat ze dit nog zou gaan halen nadat de ziekte  in november opnieuw had toegeslagen. In mijn hart reist ze met me mee. Arthur zal me nu gaan ophalen en samen zullen we dan nog rondreizen in Zuid-Afrika.

Ik kijk uit naar mijn verblijf bij TYB en heb een gezonde spanning op dit moment. Nieuwsgierig naar hoe ik het zal gaan ervaren om een paar maanden weg van huis te zijn, nieuwe ervaringen op zal doen en nieuwe mensen zal ontmoeten.

Voor iedereen die ik niet meer zal ontmoeten voor vertrek: Het ga je goed en ik hoop dat ik jullie over een paar maanden weer zal ontmoeten!

Lieve groet,

Ascha

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johan:
    30 maart 2017
    Tijd gaat snel. Maar nu is het dan toch echt tijd om je wens in vervulling te laten gaan. Een hele goede reis en ga enorm genieten van de tijd die komen gaat. Hou ons op de hoogte van al je belevenissen. Ik ben erg nieuwsgierig........!!!!!!
    Groet en tot ziens/horens,
    Johan
  2. Ascha:
    30 maart 2017
    Jullie gaan het lezen Johan & Wil! Neem aan dat Wil ook meeleest ;-)
  3. Gert en Anneke:
    31 maart 2017
    Alles zal best in orde wezen bij jou/jullie. Maar het verlies van jouw vriendin zal toch een zwak plekje in jouw hart meenemen naar ZA, vooral omdat ze ook zou komen.
    Wij halen woensdag a.s. onze vrienden uit Ghana van het vliegveld in PE dus om het zeker niet te vergeten, alvast een safe trip to SA gewenst. Spreken jou zeker daarna "dichtbij" Liefs van ons allebei en vooral succes de eerste dagen daar.
  4. Vera:
    31 maart 2017
    Een hele fijne reis en zoals eerder tegen je gezegd, ik vind het heel mooi van je dat je dit gaat doen.
    Een veilige reis en ik ga je zeker volgen X
  5. Andries:
    Hallo Ascha,
    Dat je beste vriendin N. vorige week is overleden was behoorlijk schrikken voor ons. We wisten niet dat het zo slecht met haar ging. Een verdrietige periode en dan ook nog naar Chris in SA. Ik hoop dat je daar gaat vinden wat je ervan verwacht. Je weet in ieder geval waar je heen gaat ( en wij ook uiteraard). Geniet van de kids, de natuur, het wild in Dilokeng, etc.
    Een goede reis en een goed verblijf toegewenst! Vergeet vooral niet onze groeten over te brengen aan Chris, de jongens en de staf.

Vrgr
    Andries en Ingrid
  6. Vera:
    Hoi Ascha,

Ik ben de mail kwijt om een gift te doen. Dacht misschien staat het nogmaals bij je blog, maar nee.

Als je het mij stuurt (oeps wel weer wat voor je todo lijst) , dan ga ik regelen dat mijn gift is geregeld voordat je gaat :-)

Liefs Vera
    (Kreeg mijn mail terug op reisblogger ,dus poging hier)
  7. Ascha:
    31 maart 2017
    Komt voor elkaar Vera! Krijg je gelijk mijn mailadres ;-)
  8. Ascha:
    31 maart 2017
    @ Andries en Ingrid, ik zal zeker de groeten doen van jullie! Dank voor jullie reactie.
  9. Ascha:
    31 maart 2017
    @ Anneke en Gert: fijne dagen samen en bedankt voor de goede wens. We houden contact!
  10. Vera:
    31 maart 2017
    Bankgegevens en emailadres opgeslagen.
    Gift komt eraan :-)