Terug naar Zuid-Afrika

5 november 2016 - Marakele National Park, Zuid-Afrika

Vandaag gaan we richting Zuid -Afrika. Onze reis zit er bijna op! WE lopen onderweg bijna weer een bekeuring op omdat er een paar geiten oversteken en wij dus net het bord 80 km niet zien. Arthur maakt excuses bij de officer en we komen er zonder bon vanaf. Dat zou toch te erg zijn! We letten beiden erg goed op de borden omdat we weten dat er veel gecontroleerd wordt en omdat het zo vaak afwisselt. In Lehapale doen we boodaschappen en zoeken in een winkelcentrum nog naar voetbalshirts voor de jongens. Helaas! We hebben nog niets gekocht aan souvenirs omdat het zo bloedduur is in Botswana en ik erg veel plastic/kunsthars ben tegengekomen! Geen houten dieren maar gewoon gegoten. We rijden het laatste stuk van de route naar Marakele via ons eigen inzicht en dat scheelt een stuk omrijden.

Bij de grens waren we overigens zo klaar in tegenstelling tot de heenreis toen we echt lang moesten wachten.

De kampeerplaats in Marakele ligt aan een veldje waar allerlei wild loopt. Over het kampeerterrein lopen veel struisvogels. Het is hier beduidend drukker en dat komt omdat ZA een kampeercultuur heeft en omdat het weekend is.

We gaan die avond vroeg naar bed (19.30 uur) omdat we de volgende ochtend nog een gamedrive hebben en dan worden we om 04.45 uur opgehaald!