Savuti en Yoghurt

17 mei 2018 - Savuti, Botswana

Het Chobe NP laten we achter ons. Vandaag hebben we een flinke rit voor de boeg. Eerst maar even zandrijden. Dan even de banden oppompen voor een stuk tar road.  Dan de bandenspanning weer naar beneden voor 40 kilometer zandweg. En dan zijn we er nog niet. Het is af en toe flink ploegen door het zond en we hopsen en bonken soms behoorlijk. We hebben de route langs het vliegveldje genomen. Bij het vliegveldje zien we veel wild, o.a. zebra en de Southern Ground Hornbill. We zijn mooi op tijd vertrokken en dus mooi op tijd (volgens planning) op de campsite in Savuti. Ons voornemen is om hier even te lunchen en de benen te strekken en dan in de middag nog even een gamedrive te doen in de omgeving.

We openen de achterbak en geloven onze ogen niet. Overal waar we kijken zien we yoghurt!!! Hoe, wat en waarom?????? Nou, heel simpel: iemand ( 50% kans dat ik dat ben geweest) is vergeten het slot op het deksel van de koelkast te doen. En door dat hopsen is de pot yoghurt tegen het deksel aan gebonkt etc. Het hopsen kun je niet altijd voorkomen maar hier hadden we geen rekening mee gehouden. De 40 eieren zijn natuurlijk nog heel!

Het voelt goed, we pakken een bak en vullen die met water, demonteren wat we kunnen en beginnen met de schoonmaak. Een uurtje later zitten we te lunchen, is de boel schoon en ligt te drogen. Wij voelen ons tevreden. Dit hoort erbij. Na de lunch zetten we alles weer in elkaar en zijn we blij met het resultaat. We gaan nog even een rondje rijden.

Op deze campsite zitten veel dwarfmongoose en squirrels. Ze zijn wel gewend aan mensen en volgens ons worden ze ook gevoerd. In ieder geval zitten ze gewoon bij je voeten en scharrelen rustig rond om te zien of er wat eetbaars te halen valt.

Diner: Kippenpoten, sla en gepofte aardappels.