Vrije dag

28 april 2017 - Hammanskraal, Zuid-Afrika

Vandaag heb ik mijn wekelijkse vrije dag. De zon scheen vanmorgen aan een wolkenloze hemel en ik had wel zin om naar een nabij gelegen lodge te gaan. Even verandering van omgeving en relaxen aan aan het zwembad liggen. Even naar Chris gelopen om vervoer te regelen en toen zei ze dat ik haar auto wel mocht gebruiken. Dat is heel prettig! Gelijk Shanti gevraagd of ze zin had om mee te gaan tijdens haar break. Natuurlijk! Dus lekker met z'n 2en op stap. Het internet werkt hier ook goed dus maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om mijn blog een beetje bij te werken op mijn Ipad. Zal binnenkort ook eens kijken of ik wat foto's toe kan voegen want alleen maar droge tekst daar zitten julli ook niet op te wachten:-). Shanti blijft nig twee weken en voor de tijd daarna hheft zich nog geen vrijwilliger gemeld dus het ziet er voorlopig naar uit dat ik de laatste maand in mn uppie zit. Wel jammer, maar niets aan te doen.

Ondertussen heb ik aardig mijn draai gevonden en weet me goed te redden met de kinderen en de mama's. Ben gewend aan het vroeg opstaan en aan het vroeg naar bed gaan. Een aantal nachten heb ik een baby te logeren die nog moet leren door te slapen. We gaan de goede kant op!

'S avonds eet ik met de kinderen en de mama's mee en hoef dus niet te koken. Over het algemeen is het ZA-eten erg smakelijk. Ik ben niet zo van het vleeseten en dat kan ik makkelijk omzeilen. Meestel is er wel een salade bij dus da's dan mijn favoriet. De lunch maak ik zelf klaar. Genoeg keuze uit tomaten, uien, eieren, avocado, brood, kaas etc. Mijn koelkastje is goed gevuld en ik heb bijna wekelijks de kans om wat boodschappen te doen.

Voor diegenen die een gift hebben gegeven kan ik melden dat deze in grote dankbaarheid aanvaard is! Chris vertelde mij dat ze net zat te overpeinzen hoe ze de touwtjes aan elkaar moest knopen deze maand en was blij verrast met het geld dat jullie samen hebben gedoneerd. Het totaalbedrag is uitgekomen op 1650 euro! Dus namens TYB hartelijkdank familie, vrienden, kennissen, koorleden en gemeenteleden. Het geld is goed terecht gekomen en nee, er is niets afgegaan aan kosten want die heb ik voor mijn rekening genomen.

Dit was het weer voor nu, tot de volgende keer.

O ja, vandaag is het onze 39 ste trouwdag en die gaan we vanavond vieren met een telefonisch diner heeft Arthur mij vanochtend laten weten.

1. Marianne Sprey:
    28 april 2017
    Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. Een romantisch telefoondiner toegewenst! Boeiend om je verhalen te lezen. Is het jongetje al naar zijn pleegmoeder, of zijn de papieren nog steeds niet in orde? We hopen voor hem dat het snel goed komt.
  2. Gert en Anneke:
    28 april 2017
    Fijn om te lezen dat je de vrije dag elders kan besteden om ook even "lucht" te krijgen.
    Maar we begrijpen dat je al helemaal meedraaien kan.
    Geniet van het telefonische dinertje vanavond. Tot binnenkort?
  3. Jenny:
    28 april 2017
    Een bijzondere ervaring als ik zo allemaal lees. Alleen in ZA, kindjes die weg gaan en dan toch weer terugkomen door allerlei bureaucratisch gedoe, geen andere vrijwilligers meer waar je even mee zou kunnen sparren etc. etc. Respect voor de wijze waarop je ermee omgaat.
    Gefeliciteerd met jullie 39-jarige huwelijk. Ben wel heel benieuwd wat een telefoondiner inhoudt!!!!
    Dikke knuffel!!
  4. Vera:
    28 april 2017
    Je verhalen klinken heel levendig, dus ik kan een goede voorstelling krijgen door de manier dat schrijft. Dus niks droge stof hihi.
    Zoals ik al eerder heb gezegd, ik vind het heel bijzonder en goed van je dat je dit doet.

Van harte gefeliciteerd, klinkt romantisch telefonisch diner. Lief idee van Arthur.

Gaat je goed daar en fijn dat het geld zo welkom is en er is, mooi bedrag!

Liefs Vera
  5. Margreet:
    28 april 2017
    Ik geniet van je verhalen. Jammer van geen vrijwilliger maar gefeliciteerd met je trouwdag.
  6. Maria:
    28 april 2017
    Wat een bijzonder verhaal weer, het is mooi om te lezen hoe je dit allemaal doet. Petje af hoor. En natuurlijk van harte met jullie trouwdag, ben benieuwd naar jullie bijzondere diner!