Veel dieren en weinig wegwijzer

1 november 2016 - Mababe, Botswana

We staan vroeg op en zien de zon opkomen. De vogels hier zijn prachtig en we zien van alles rondlopen op het veld voor de tent. Geweldige plek hier! Op zeker moment rent er een hagedis op hoge poten voorbij achterna gezeten door een slang. Mooi filmpje van gemaakt en mooie foto's. We vermaken ons goed. Dan na het ontbijt langs het sanitairgebouw om te douchen. Lekker hoor! We moeten vandaag naar Dijara. Er is van alles aan wild en vogels te zien. We verlaten het park en rijden naar Khwai village. Daar moet een een rivierovergang zijn die nu droog ligt. We kunnen niets vinden en de routebeschrijving is niet geheel duidelijk. We nemen uiteindelijk maar een weg die we niet prettig vinden. We zouden liever langs de rivier rijden maar die route is niet te vinden. we proberen verschillen wegen uit maar helaas. Het is een saaie weg, erg breed en goed aangelegd. Maar wel zand hé? We rijden richting Mababe en zouden dan voor de brug rechtsaf moeten naar het camp. Ik zie een richtingaanwijzer in de berm liggen en kan het niet goed lezen. We rijden even door om te kijken of we goed zitten en keren dan. Ineens staat de richting aanwijzer rechtop. Heel bijzonder aangezien we niemand zien. We gaan het pad op en dan wordt het nog onduidelijker omdat er nog een camp zit. Camp Dijara! Soms zien we een richtingaanwijzer maar die ligt dan zo dat je er niets van kunt maken. We vinden gelukkig iemand die ons aanwijst welk pad we moeten nemen: bij die boom links en dan 200 meter bij de splitsing weer links...jaja...doe maar 2 km en dan naar links. Uiteindelijk, na veel heen en weer rijden vinden we een sanitair gebouw dat er keurig uitziet. De kampeerplek overigens ook. En daar komt de beheerder, een jonge man met zijn vrienden. We zijn de enige gasten en ja, we zijn welkom en ze wisten dat we zouden komen. O ja, ze verkopen ook fire wood. Wie niet? En de olifanten die hier rondlopen zijn friendly.

het is een geweldige plek waar we enorm veel game zien gewoon vanuit ons stoeltje. Alles loopt gewoon rond de kampeerplek. 's Avonds horen we een enorme herrie in de rivier. Alsof iemand wasmachientje speelt. Het is een hippo die inderdaad als een bezetene rondstampt in het water en daarbij waterhapt en flink lawaai maakt. Er zit wel ritme in. Het is eigenlijk heel lachwekkend. Helaas kunnen we er geen foto van maken omdat het al donker is als dit gebeurt. In de nacht horen we duidelijk leeuwen en rondom de tent horen we ook geschuivel. We zien niets maar de volgende ochtend zien we de sporen.Als we net wakker zijn horen we gespetter in de rivier: de friendly olifant besluit de rivier over te steken naar ons kamp en loopt rustig langs. Mooie harmonie!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl