Richting Botswana, Mokopane, Thabaphaswa Mountain Sanctuary.

22 oktober 2016 - Mokopane, Zuid-Afrika

We worden op tijd opgehaald en naar het verhuurbedrijf gebracht. Daar staat 'onze' auto (genaamd Meerkat) al voor ons klaar. We gaan nu echt op pad! Hoe we het voor elkaar krijgen weten we nog niet, maar we rijden ruim een half uur de verkeerde kant op. We blijven goed gehumeurd en draaien om en rijden vervolgens richting Mokopane. Daar boodschappen gedaan voor de komende dagen. Op Thabaphaswa aangekomen kiezen we een mooie plek waar we onze eerste nacht in de tent gaan doorbrengen. Thuis al Youtube-filmpjes bekeken hoe je zo'n tent opzet, dus dat was niet zo'n probleem.Kampvuurtje maken, vlees braaien, salade en noedels erbij en de kaarsen aan. Rond 21.00 uur trekken we het niet meer en klimmen in ons penthouse. Het is warm dus we gooien alles open. Het begint een beetje te waaien; lekker! Rond half 1 worden we wakker van het onweer en we horen een enorm geraas. Het lijkt erop dat er regen aankomst maar het is wind en alles schudt heen en weer. We vinden het geweldig en genieten volop! Later komt de regen en het onweer. Rond 07.00 uur staan we op, douchen, ontbijten, inpakken en verder... Het ritueel voor de komende weken.