Savuti en de leeuwen

1 november 2016 - Savuti, Botswana

We rijden vanaf Dijara naar Mababe gate. We rijden langs de Dombo Hippo Pool en at is leuk. Ze hebben een mooie uitkijktoren gebouwd waardoor je mooi zicht hebt op de omgeving. We checken in en vragen welke weg we het beste kunnen nemen. Nu wisten we dat al van de verhalen van andere mensen die de vanuit Savute kwamen en inderdaad we nemen de Marsh route. De Sandridge is momenteel slecht begaanbaar en het gevaar daar vast te komen zitten in groot. De Marshroute is afzien. Hobbelig en eindeloos. Het uitzicht is na een paar kilometer ook saai te noemen. Heel ver weg zien we wat giraffen en wildebeast maar verder is het heet, droog, lang en hobbelig. Met hobbelig bedoel ik dat je van je stoel af vliegt omdat er steeds een onverwachte kuil is. Daarvoor hoef je niet hard te rijden. Dat kan hier helemaal niet. We hadden al gehoord van deze bumpyroad, maar om het zelf mee te maken is toch anders,,,,,,Volgende keer een sportbh meenemen ;-)).

We melden ons bij Savuti campsites en krijgen onze plek (Paradise) toegewezen. Zijn we te moe of klopt de uitleg niet? In ieder geval zijn we 3 keer bij de receptie geweest om de exacte plek van ons camp te vinden. Gelukt! Helaas staat de rivier droog. Er scharrelt van alles rond hier op de camping. Wij besluiten nog een rondje te rijden en gaan naar de Pump Pan. Daar zien we giraffen en olifanten. We rijden terug en gaan de boel opzetten. Het begint te regenen. Het blijkt een kleine bui te zijn. We gaan lekker koken. Als Arthur water gaat halen moet hij even uitkijken want er loopt een Hippo rond op site 3.

's Avonds vreselijk gelachen! Arthur heeft een bushdouche geknutseld en net als hij lekker staat te douchen komt er een vrouw aan! Nu staan we hier op de laatste plek ver van alles en iedereen en wordt het afgeraden om in het donker rond te lopen. Nou blijkt dat dus een goed advies te zijn want ze loopt zo een blote man tegen het lijf!

We horen dichtbij de leeuwen en olifanten nogal te keer gaan. Ik vind het niet lekker klinken en de volgende dag blijkt dat de leeuwen een olifantenjong te pakken hebben genomen.