Botswana: 10 dagen gamedriven

15 mei 2018 - Chobe National Park, Botswana

Zoals beloofd nog een verslag van onze reis door Botswana. Zag ineens dat ik 2x hetzelfde verslag had gepubliceerd. Nou, het zij zo....

Op  dinsdag 15 mei worden we 's ochtends vroeg opgehaald om in Kasane onze auto in ontvangst te nemen. We worden echt op tijd opgehaald (!) en moeten ons zelfs een beetje haasten...Tijdens de rit naar Kasane zien we onderweg nog een kleine kudde olifanten en 2 Secretarybirds die prachtig opstijgen voor onze neus. Iets anders kun je het niet noemen. Zulke mooie grote vogels!

Ook de auto komt redelijk op tijd en dan begint de overdracht. Alles wordt precies uitgelegd en gedemonstreerd. Dat gaat goed totdat we bij de de achterdeur komen. Die deur geeft toegang tot praktisch alles wat we nodig hebben tijdens deze reis.  Ja, de deur gaat niet open! We kijken elkaar aan...hoe kun je nu een auto overhandigen waarvan de deur niet opengaat? Dan kun je dus ook niet zien wat er in de auto zit! Na een beetje knutselen en wrikken gaat de deur open. Duidelijk is dat dit niet kan. Een deur moet open kunnen! O ja, er ontbreken nog een paar pannen. Vervolgens gaat de deur weer dicht. Uh, en nu? Er wordt gebeld en er komt een meneer met de pannen en een hamer en schroevendraaier. Ruim anderhalf uur later dan gepland stappen wij in de auto en rijden naar de supermarkt om boodschappen te doen. Een boodschappenlijst hebben we in Nederland al gemaakt en dat scheelt een hoop tijd en werk.

We rijden naar het Chobe National Park en checken in bij Sidudu Gate.  We rijden helemaal langs de oever van de Chobe naar Muchenje.  Dat ligt net buiten het park.

Op een veld zien we ineens een nijlpaard staan grazen. Ook een prachtig gezicht.

Aangekomen in Muchenje zoeken we onze kampeerplek op en zetten voor het eerst ons penthouse op en maken een kampvuur.  We koken deels op vuur deels op gas. Het waait een beetje en dat is wel prettig want het was een warme dag vandaag.