Tshepo and Botswana 2018

26 april 2018 - Baarn, Nederland

Hoi allemaal,

Op verzoek probeer ik voor de aanstaande reis nog een blog bij te houden. Alles zal afhankelijk zijn van de aanwezigheid van het internet en de werking daarvan.

Wat gaat er gebeuren? Aanstaande maandag vlieg ik naar Zuid-Afrika om een paar weken te werken op Tshepo Ya Bana. Het zijn er echt maar een paar (2) want weer drie maanden betaald verlof krijgen zit er dit jaar niet in. Arthur zal na 10 dagen volgen en dan blijven we samen nog een paar dagen op TYB. Vervolgens rijden we terug naar Johannesburg en pakken het vliegtuig naar Kasane. De volgende dag krijgen we onze auto met daktent en is het tijd om boodschappen te gaan doen voor de volgende 9 dagen. Dan verblijven we aanééngesloten in de parken en kampen van Botswana en daar is geen internet en ook geen mogelijkheid om boodschappen te doen. Dus het verslag daarvan komt, net als vorige keer, later. Dan praat ik jullie helemaal weer bij. Vanuit Tshepo  hoop ik regelmatig een update te schrijven.

Voor nu is de stand van zaken dat ik druk ben met de voorbereidingen voor Koningsdag. Nog even proberen wat spullen te verkopen morgen. Op zaterdag nog een feestje en dan blijven er nog twee dagen over om te pakken en te wegen. Weliswaar mogen we beiden 2x23 kg meenemen naar ZA, maar Botswana geeft toestemming voor 20 kg. Dus...goed nadenken wat ik mee moet nemen naar TYB en wat ik daar kan achterlaten en wat heb ik nodig in Botswana. Gelukkig wel gewend onderhand om 'zuinig' te pakken.

Wens jullie allemaal een goede, droge (qua weer dan) Koningsdag en een fijn weekend.

Groetjes, Ascha

1. Margreet:
    26 april 2018
    Spannend weer hoor, heel veel plezier daar.
  2. Alja:
    We houden contact zus😘
  3. Maria:
    26 april 2018
    Weer een mooie reis dus! Fijn om te lezen. Ik wens je een goed verblijf en fijne vakantie! Liefs van Maria.
  4. Jenny:
    26 april 2018
    Weer een mooi vooruitzicht en ik kijk nu al uit naar de verhalen en foto's. Kan ik ook vast in de stemming komen! Geniet van de reis en zoek een mooi plekje voor Nanc😘
  5. Johan:
    26 april 2018
    Geweldig weer mee te mogen genieten van jou/jullie reis. Heel veel plezier alvast gewenst en uiteraard hopenlijk een hele goed vlucht daarheen. Ook hoop ik dat je veel zult verkopen tijdens de rommelmarkt. Zo’n reis kost toch wel wat........!! Succes.
  6. Renée:
    26 april 2018
    Leuke mensen, dit klinkt weer bijzonder fijn allemaal.
    Hele goede, veilige reis en superrijk gewenst in het Afrikaanse!
    Don't let THE bedbugs bite you! Xxx
  7. Gert en Anneke:
    27 april 2018
    Wij sluiten ons helemaal aan bij al het bovenstaande. Vooral een goed weerzien bij TYB en heel veel sterkte met het echt laatste afscheid nemen van Nancy en nog wel in ons mooie ZA. Ze is vast zo trots op jou. Daarna bijkomen en enorm genieten in Botswana. Mooi rij en loop.
  8. Vera:
    27 april 2018
    Lieve Ascha vannacht gedroomd over Nance en gedacht ik ga jou een berichtje sturen 💕 en nu lees ik dit. Ik wil je een hele fijne reis wensen en wat mooi om te horen dat Nancy daar een plekje krijgt. Voor altijd in ons ❤️
    Geniet samen met je man en ik ga weer genieten van je blogs en foto’s. Dikke knuffel, liefs Vera
  9. Ascha:
    28 april 2018
    Dank jullie allemaal voor de lieve en mooie reacties. Ja, deze reis heeft nog een speciale missie. De moeder van Nancy heeft mij vorig jaar gevraagd om een gedeelte van de as van Nancy uit te strooien in ZA. Ik heb al een plekje in mijn gedachten en het zal best even een memorabel moment worden. Maar ik ben vereerd dat ze dit aan mij heeft gevraagd en op deze manier mij in de gelegenheid stelt om het op deze persoonlijke manier af te ronden.
  10. Ascha:
    28 april 2018
    @Johan, leuk om weer eens te doen maar zooo vroeg op en toch een beetje koud hé?
    Wel wat aan overgehouden maar niet voldoende voor de vlucht. Jammer...