Okavango Delta 2

29 oktober 2016 - Maun Rest Camp, Botswana

Na een heerlijke nacht slapen op een dik matras (luxe!) krijgen we een klein ontbijt voordat we aan de gamewalk gaan beginnen. Eerst even een stuk met de mokoro naar een ander eiland. Erg mooi zo vroeg in de ochtend. Vanwege de warmte zijn we extra vroeg opgestaan. We wandelen een heel eind maar er is maar weinig te zien. Een enkele olifant. Mr. T. heeft van iemand gehoord dat er giraffen zijn gespot aan de andere kant van het eiland. Na dik 1 1/2 uur lopen gooi ik roet in de plannen van mr. T. Om in deze hitte nog verder te gaan lopen om eventueel een giraf te zien gaat me te ver. Er is bijna geen wild. We rusten wat en dan gaan we aan de terugweg beginnen. Bij aankomst wordt onze brunch gemaakt. Zeer uitgebreid en superlekker. We vertrekken rond 10.30 uur richting Boro. We hebben vanmiddag om 17.00 uur een afspraak in Maun met Marianne en Jan van Khuduga Self Drives.  We moeten nog een paar uur reizen en nog even Maun in om boodschappen te doen voor de komende 5 dagen.. Mr. T. wil graag voor het heetst van de dag in Boro zijn. Ik kan hem geen ongelijk geven. Het is vandaag echt bloedheet.Arthur's horloge geeft 41 gr. aan. In de Mokoro hangen we met handen en voeten in het water en maken onszelf regelmatig nat om koel te blijven.

Voordat we naar onze afspraak met Jan en Marianne gaan wil ik nog even douchen. Helaas douche werkt niet. Al het andere wel dus hang ik mijn hoofd maar in de wasbak en was mijn haar. Athur duikt hiervoor de rivier in. Nee, hij had wel uitgekeken voor de krokodillen. Toch nog iets...De ontmoeting met Marianne en Jan bij het Old Bridge Backpackers was erg gezellig. Leuk om hen te ontmoeten en even wat verhalen uit te wisselen. We eten bij Old Bridge en genieten van porkchops en een kaaspizza. Genieten!